Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Vacanta non-stop

pur si simplu

Idee de toamna - 5 - bogatia recoltei

Bogăția recoltei


Ne bucurăm acum de roadele toamnei. De aceea am făcut câteva poze despre toamnă și am cules poezii despre cei ce se pot bucura de roadele ei. Dar și despre greierușii care iarna nu au ce mânca, fiindcă au fost leneși toată vara..., și despre frunzele care se desprind din copaci, cu tristețe, parcă...




Toamna
           de Demostene Botez

Toți acei ce-ntreaga vară
Au lucrat din zori în seară,
Toamna, cu roade bogate,
Au și fructe, și bucate.

Mere, pere în panere,
Prune bune și alune,
Și gutui amărui,
Cu puf galben ca de pui,

Și tot felul de legume,
De nu le mai știi pe nume.






Greierele şi furnica

               de Alexandru Donici

 

Greierul în desfătare,

Trecând vara cu cântare,

Deodată se trezeşte

Că afară viscoleşte,

Iar el de mâncare n-are.

La vecina sa furnică

Alergând, cu lacrimi pică

Şi se roagă să-l ajute,

Cu hrană să-l împrumute,

Ca de foame să nu moară,

Numai pân' la primăvară.

Furnica l-a ascultat,

Dar aşa l-a întrebat:

- „Vara, când eu adunam,

Tu ce făceai?" - „Eu cântam

În petrecere cu toţi."

- „Ai cântat? Îmi pare bine.

Acum joacă, dacă poţi,

Iar la vară fă ca mine."


 
 

Balada unui greier mic

                   de George Topârceanu

 

Peste dealuri zgribulite,
Peste ţarini zdrenţuite,
A venit aşa, deodată,
Toamna cea întunecată.

Lungă, slabă si zăludă,
Botezând natura udă
C-un mănunchi de ciumafai, -
Când se scutură de ciudă,
Împrejurul ei departe
Risipeşte-n evantai
Ploi mărunte,
Frunze moarte,
Stropi de tină,
Guturai...

Și cum vine de la munte,
Blestemând
Și lăcrimând,
Toţi ciulinii de pe vale
Se pitesc prin văgăuni,
Iar măceşii de pe câmpuri
O întâmpină în cale
Cu grăbite plecăciuni...

Doar pe coastă, la urcuş,
Din căsuţa lui de humă
A iesit un greieruş,
Negru, mic, muiat în tuş
Și pe-aripi pudrat cu brumă:

- Cri-cri-cri,
Toamnă gri,
Nu credeam c-o să mai vii
Înainte de Crăciun,
Că puteam şi eu s-adun
O grăunţă cât de mică,
Ca să nu cer împrumut
La vecina mea furnică,
Fi'ndcă nu-mi dă niciodată,
Și-apoi umple lumea toată
Că m-am dus şi i-am cerut...
Dar de-acuş,
Zise el cu glas sfârşit
Ridicând un picioruş,
Dar de-acuş s-a isprăvit...

Cri-cri-cri,
Toamnă gri,
Tare-s mic şi necăjit!



Frunze triste
         de Maria Găitan

Frunze arămii, roșcate
Au bătut la mine-n geam:
- Ne-a smuls vântul de pe ram,
Nu știm în ce pom am fost
Și ne poartă fără rost...
Vântul bate și e rece,
Noaptea unde-o vom petrece?
Vântul bate și e ploaie,
Dă-ne drumul în odaie!


culese de Teo

Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article
C
Un beau post bien écrit <br /> et instructif
Répondre